Dag 20 & 21 - The game & Disneyland - Reisverslag uit Anaheim, Verenigde Staten van John jonge - WaarBenJij.nu Dag 20 & 21 - The game & Disneyland - Reisverslag uit Anaheim, Verenigde Staten van John jonge - WaarBenJij.nu

Dag 20 & 21 - The game & Disneyland

Blijf op de hoogte en volg John

11 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Anaheim

Nadat we de camper weer hebben ingeleverd gaan we terug naar het beginpunt van onze reis; Anaheim (LA). Die avond zal de wedstrijd tussen de LA Angels en de Boston red sox worden gespeeld. Ruim voor de wedstrijd aangekomen kijken we onze ogen uit. Je kunt aan alles merken daf honkbal hier echt leeft. Van de wedstrijd wordt een echt spektakel gemaakt. Wat opvalt is dat de sfeer gemoedelijk is. Zo zitten de supporters van beide clubs gewoon naast elkaar. Tijdens het Amerikaanse volkslied staat iedereen op en zingen ze met z'n allen. Tussendoor worden juigende supporters op grote schermen laten zien en kun je prijzen winnen. Halverwege de wedstrijd wordt er een boodschap vanuit Afrika uitgezonden van een militair die zijn vrouw en kinderen wil begroeten en veel plezier wil wensen bij de wedstrijd. Later blijkt dat hij al in het stadium was en vlak achter zijn gezin staat. Het stadium ontploft! Militairen worden hier op handen gedragen en krijgen veel respect.( John krijgt met zijn pas ook korting in winkels, restaurants en hotels. Iedereen is enthousiast en vindt het maar raar dat dit in Nederland niet zo is).
Normaal gesproken is een honkbalwedstrijd in 9 innings afgelopen en is er een winnaar. Na 4,5 uur spelen was er nog steeds geen winnaar. Omdat wij de laatste bus moesten halen hebben wij de wedstrijd helaas niet kunnen afzien. Uiteindelijk is na 19 innings LA Angels als winnaar uit de bus gekomen!
De volgende dag gaan we naar Disneyland. Omdat ons hotel achter het park ligt hoeven we vandaag niet te reizen. Het is een mooi park en de wachttijden zijn gemiddeld een half uur. Goed te doen dus!

• 11 Augustus 2014 - 20:07

Grietje En Gerrit :

Twee verslagen gelezen op een dag, wat een verrassing.
    Wat een belevenis z'n wedstrijd, goed om te zien dat supporters van beide ploegen naast elkaar zitten.
    Leuk die waardering voor John,s beroep.
    Veel plezier in Disneyland .

XXX Paps en Mams

• 12 Augustus 2014 - 09:15

Henriette Roorda:

Gaaf he?! Zo'n wedstrijd! Jammer dat de Red Sox hebben verloren ;) Toen wij vorig jaar naar de New York Yankees tegen de Red Sox zijn geweest, waren we voor de Red Sox omdat Johan daar woont!!! Ze maken er idd een enorme show van, en het volkslied is er ook heilig. Wel jammer dat jullie niet het einde hebben kunnen zien.

Na het lezen val al jullie verhalen, ben ik wel heel nieuwsgierig. Jullie hebben toch ook activiteiten ondernomen en plaatsen bezocht, die wij hebben overgeslagen. Tot zaterdag!!

Groet Arjan, Henriette en Ilse