Yosemite National Park (dag 13) - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van John jonge - WaarBenJij.nu Yosemite National Park (dag 13) - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van John jonge - WaarBenJij.nu

Yosemite National Park (dag 13)

Blijf op de hoogte en volg John

06 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Na een tussenstop in Oakhurst rijden we door naar Yosemite; een National Park in de Sierra Nevada. De vallei staat bekend om de drie prachtige, tot de hoogste van het land behorende watervallen; de Ribben Falls, de Bridal Veil Falls en de Yosemite Falls. De watervallen zijn momenteel echter veel minder hoog, omdat er al 3 jaar geen sneeuw is gevallen. De vallei is daarom erg droog en er zijn veel bosbranden. Tijdens onze tocht zien we veel verschroeide gebieden en veel helikopters die water naar beneden gooien. De brandlucht is overal te ruiken en de brandweerauto's vliegen af en aan. Vanwege de veiligheid zijn veel campgrounds gesloten. We besluiten om alleen de watervallen te bekijken en te overnachten buiten het park. Om bij de Yosemite Falls te komen moeten we een klim van ongeveer een uur maken ( normaal stroomt hier water). Bij de watervallen is tussen de rotsen een meertje ontstaan met super helder water. Voordat we teruggaan nemen we een duik in het ijskoude water. We rijden langs de rivier terug en komen uiteindelijk s'avonds aan in Merced. De volgende dag zullen we vroeg vertrekken naar San Francisco.