dag 11 - from Bakersfield to Sequoia National Park - Reisverslag uit Kings Canyon, Verenigde Staten van John jonge - WaarBenJij.nu dag 11 - from Bakersfield to Sequoia National Park - Reisverslag uit Kings Canyon, Verenigde Staten van John jonge - WaarBenJij.nu

dag 11 - from Bakersfield to Sequoia National Park

Blijf op de hoogte en volg John

01 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Kings Canyon

Vanuit het plaatsje Bakersfield (tussenstop) rijden we door naar Sequoia National Park. We moeten met de camper een enorme klim maken om er te komen. In dit park, gelegen hoog in de bergen, staat de grootste en hoogste boom van de wereld. De Sherman tree heeft een diameter van 11 meter en bestaat uit 1,2 miljoen kilo hout. Onze plek om te overnachten ligt op het hoogste punt midden in het bos. Door het park stroomt een beek en overal zie je een soort eekhoorntjes knagen aan dennenappels. Ons plan om de route langs de beek te lopen valt letterlijk in het water. Ineens slaat het weer om en valt de regen met bakken uit de hemel. Het koelt ineens heel snel af en s'avonds zitten we voor het eerst met onze trui aan bij het kampvuur.
In het park word je overal gewaarschuwd voor beren en er zijn speciale boxen om eten in te bewaren. Het schijnt steeds vaker voor te komen dat beren op hun jacht naar eten auto's vernielen of zelfs openmaken. Toch best een eng idee! Gelukkig worden we s'ochtends wakker zonder kennis te hebben gemaakt met een beer.

• 02 Augustus 2014 - 22:19

Roelof En Harmina:

Hallo lieverds,

We kijken iedere keer weer uit naar jullie verslagen en foto's. Balen dan ook ontzettend als we zelf geen wifi hebben, maar dat is nu weer gelukt. Prachtige foto's van de camper en de boom en ook Madelon staat er mooi op. Mooie verhalen schrijven jullie zo beleven we het met jullie mee. Wij zijn nu in Dinard hele mooie omgeving met prachtige kustlijn. Nog heel veel plezier en tot het volgende reisverslag. Groetjes uit Frankrijk liefs pap en mam xxx

• 03 Augustus 2014 - 13:43

Gerrit En Grietje:

Hallo kids,

Weer leuke foto,s en wat hoog die boom.
    Zoals jullie al gehoord hebben gaat het super met Lotje, mevrouw begroette vanochtend Mido al als of ze al jaren partners zijn.
    Wij zitten op de camping bij jan en fem, ome Jan vraagt hoezo geen beer gezien, je hebt toch je eigen knuffel beer.
    Is nog steeds mooi weer, gaan nog even varen.
    Tot jullie volgende verslag over SAN Fransisco.
    Groetjes en een knuffel vanuit Waneperveen.

Xxxx